hästar

8 kommentarer
Hästar. Kan ärligt säga att jag BRINNER för hästar och ridningen. Jag stör mig på när det finns en jävla massa okunniga människor som säger att det bara är att sitta på hästen, att det inte är så jävla svårt. Just DOM människorna skulle jag vilja ta med på en tur ute i skogen, jag undrar hur länge dom skulle kunna sitta kvar. Såfort hästen tar ett steg i skritt skulle dom börja skrika och massa annat shit.

Hästar har gjort mig till den jag är idag, dom har format mig till att vilja LYCKAS och dom gör mig så glad. Det är otroligt hur starkt ett band kan bli mellan en häst och en ryttare. Det finns folk som säger "hur fan kan man älska en häst?" HUR FAN kan man INTE älska en häst säger jag då. Hästar är otroligt snälla djur om man är snäll mot dom, så det är ju upp till var och en HUR man vill mötas av hästen.

Hästar är otroligt intelligenta djur, dom känner om du är rädd. Om du är rädd inför ett hinder, då är det jävligt lätt att hästen stannar. Hästarna känner på sig om du på ryggen är orolig.

Ridning är en otroligt svår sport, och VÄLDIGT stor. Känslan som uppstår då det går SJUKT bra på ett dressyrpass, hopp-pass, tävling ja, you name it. Är SJUKT oslagbar. Det är så stor glädje som är obeskrivlig.

THIS IS LOVE.

En gång hästtjej, alltid hästtjej.
 
1 Toril:

skriven

11:e bilden, guud vilken härlig Bild! jätte fin malin! :)

2 emilia:

skriven

fin blogg :)

3 Matilda:

skriven

Härliga bilder ^^

4 ClaraS:

skriven

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag! Kram

5 Johanna:

skriven

Blgolovinbyte? :)

6 My:

skriven

nawww vad fina bilder! Älskar hästar! :D haha!

allt bra?

7 Linnea Andersson:

skriven

Ja PRECIS Jag blir riktigt arg på folk som tror att det inte är svårare än att sitta på hästen men dom fattar inte. vi borde ta med ture och viktor på ett ridpass i skogen i fullgalopp.

Dom skulle skrika och ramla av,



Hästar äger fan och inget kan få mig att ändra min åsikt!



När kan jag rida Dante föresten?

8 Teamkt:

skriven

Ny hästblogg som uppdateras regelbundet med foton och videos, kolla gärna http://teamkt.bloggg.se