förrgårdagen och gårdagen

En kommentar
Stina fyllde 14 i Lördags och vi skulle sova hos henne. Jag, Frida, Stina och Felicia. Vi hade skitskoj och åt pizza, tårta, godis och massa sånt. Sen kollade vi på melodifestivalen och efter det kollade vi på bodyguard och så satt vi ju och snacka under tiden.. Sen kollade vi på det brinner, för vi började prata om den av någon konstig anledning och bestämde oss för att kolla på den! Sen skulle vi se breaking dawn men då startades datorn om så vi orkade inte. Klockan var typ halv fyra när vi la oss. Sen vaknade jag vid elva och dom andra lite innan. :)
Fast jag somnade en stund när vi kollade på bodyguard, hihih :)
Vi kollade på breaking dawn på morgonen sen och åt frukost och så, sen åkte vi ut till stallet och bestämde oss för att skotta av paddocken som vi inte rider i. Eftersom den är lite ojämn och det är ganska dåligt underlag. Men vi skottade bort slask och vi höll på i ca 1 och en halv timme och vi hade inte ens gjort halva..Men det var bra gjort endå för nu är det hyfsat bra underlag om vi skulle skotta bort allt.
Sen när jag red så skulle jag skritta fram runt stallet, och så var det en stor vattenpöl så jag bestämde mig för att gå ut på vägen istället. Men då gick jag över vägen och ut på ängen som är på andra sidan. Så gick jag där och han var kolugn, och han har inte riktigt vågat gå själv ute, men han gick på bara! :) Sen kom jag ut bland några hus och sen gick jag tillbaka.
Det är askul att han vågade gå, och det började bli mörkt också, Ilovemypony.
Sen gick jag till ängen vid travbanan och travade lite, sen gick jag till ridbanan och travade runt lite oså, sen tog jag lite galopp men jag tycker att ridbanan är för liten så jag vågar nästan inte galoppera där:( Sen hoppade jag ett litetlitet hinder 3 eller 4 gånger, men det gick inte alls bra. Men nu ska jag inte hoppa på ett tag, för då blir det ju roligare och det är bättre för honom.
 
1 Emilia:

skriven

hej!

Ny vecka nya möjligheter, hoppas din dag blir toppen :)

Jag har en fototävling kika in om du vill va me;)



KRAM<3