långt inlägg

Kommentera
Förlåt för att jag inte bloggade igår. Och jag tog inga bilder heller för den delen.. Men det var så mycket hon sa, och jag kunde liksom inte avbryta och ta upp mobilen eller hur?
Dante är lätt halt på höger fram, så han nickar när han springer i höger varv. Sen är han väldigt spänd i rumpan så jag ska massera innan varje gång jag rider. Sen vid haserna så ska jag också massera och ibland vid halsen.

Jag ska inte rida honom på hela veckan, jag ska låta han vila några dagar och sen longera och titta.

Sen ska vi börja med att rida ute JÄTTE ofta, vi ska gå bland mycket stubbar, stockar, stenar osv, och ska vi gå med halvlånga tyglar då. Sen när vi skrittar fram ska vi skritta ett varv runt travbanan, och vi ska rida så lite som möjligt på ridbanan eftersom det sliter OERHÖRT mycket på hästarnas muskler, så den är helt jävla OFF för mig. Eller ja jag kanske kommer rida där en gång i veckan eller så. När vi travar av ska vi jogga dom ganska länge, eller vi ska trava ett varv på travbanan. Det är istället för att stretcha, för när man gör så så strechtar hästarna själva.

Nu ska jag ta och duscha sen göra mig lite frukost. Ska även in till örebro idag, ska köpa med mig lite grejs..Men det får ni se då! Pussss