hästsnack

Kommentera
Det är HELT sjukt. Tänk att jag har förändrats till något BÄTTRE på bara några månader. För mig nu finns det inget annat än hästar, innan så var jag inte lika hästig. Nu är jag det, och det känns SÅ JÄVLA BRA. Jag läser bara hästbloggar, läser inte något annat för det är bara tråkigt tycker jag. Jag har utvecklats som person på några månader, jag har lärt mig så mycket på så kort tid. Massören lärde mig sjukt mycket, hon sa att jag inte skulle ha skuldkänslor om jag inte red någon dag om jag hade mycket läxor. För hästarna bygger MUSKLER av att vila. Musklerna återhämtar sig inte och det nöts på dom om man rider hela tiden, och att rida ett 45 minuters hårt dressyrpass för tränare är rena mardrömmen för hästen. Det är inte ALLS bra. Visst kan man göra det någon gång ibland, men man ska inte rida typ 2 såna pass i veckan, eller det skulle inte jag göra iallafall.

Sen när man har hoppat så tar det 48 timmar för hästen att återhämta sig, visste ni det?

Jag har lärt mig MYCKET mer, men det tänker inte jag dela med mig, tyvärr :)