Flicka begraven i jord

En kommentar
Man kan aldrig veta om framtiden finns där
man kanske dör nån dag utan att nån minns de
nej men kan aldrig veta om framtiden finns där
man kanske dör nån dag utan att nån minns de


Jag såg en liten tjej, hon var kanske tio år
hon hade en cigg i handen och gick runt med alkohol
hennes vänner stod och väntade med en gammal man
han gav henne en kasse, när hon sakta kom fram
man hörde henne säga ''jag har blivit van''
snälla kära nån, du är fan bara ett barn
när jag var lika gammal, så lekte jag med barbie
och om mamma sa nej, så var det farligt

hur ska detta sluta? jag ser flickan försvinna
hon har höga klackar som hon haft i väskan innan
jag vänder mig om och går min väg
då jag hör henne ''varför göru såhär''
jag tittar bak, men gatan är öde
jag bad till gud, fast jag inte brukar göre
och så ser jag mannen, ja han rättar till kragen
synen får mig må illa, så spyr bakom granen
staden är tom, allting har tystnat
skriken är gömda bakom det dystra
hon växte upp, men hann aldrig bli stor
för nästa dag så stod det: flicka begraven i jord

 
1 evelina:

skriven

Så fin blogg du har! (: